SimpleHoreca op Horecadag Aperitivo

We verzorgden alle dranken en de mobiele taps

SimpleHoreca op Oosterhout Live

Wij leverden de mobiele taps op het Oosterhoutse feest

Volop horeca inspiratie van SimpleHoreca

Elk feest en evenement wordt een bijzondere ervaring met unieke concepten

Onder de paraplu van SimpleHoreca

SimpleHoreca is het overkoepelend bedrijf waarin alle Simple-concepten zijn ondergebracht. Bij dit moederbedrijf vinden horeca ondernemers meerdere uitgewerkte concepten op het gebied van horeca innovatie onder één dak. Het aanbod bestaat uit horeca inspiratie in de vorm van concrete producten en diensten. Die maken het de horeca ondernemer een stuk makkelijker en ze geven tegelijk een unieke beleving mee aan de gasten van een feest of een evenement. Daarnaast staat het team van SimpleHoreca ook klaar met talloze tips en adviezen. SimpleHoreca bestaat sinds 17 november 2015 en wordt gerund door twee jonge ondernemers die durven te dromen. 

Waar het allemaal begon...

Remco Snoeren en Ivy Kithom zijn de ondernemers achter SimpleHoreca. Tijdens hun studie Ondernemerschap & Retailmanagement aan Avans Hogeschool in Breda kregen ze de opdracht om een plan te maken voor een product dat nog niet op de markt was. Het plan ontstond min of meer bij toeval tijdens een avondje stappen. Remco kwam toen op het idee om mensen zelf hun biertje te laten tappen. In eerste instantie koppelde hij dat idee aan de rokersruimtes in de horeca. Daar mocht het personeel immers geen drank schenken. Dan zou het toch een fantastische oplossing zijn als de gasten daar zelf hun biertje konden tappen. Mooi voor de gast, want die kreeg toch zijn biertje en bovendien een stukje beleving. En ook mooi voor de horeca ondernemer. Want voor hem betekende dat omzet die hij anders zou missen. Vanuit dat basis idee werd SimpleTap geboren. Al snel werd duidelijk dat de focus op rokersruimtes erg beperkend was, vanwege het feit dat deze ter discussie stonden. Desondanks, bleek er een veel bredere belangstelling voor het concept te zijn. Veel ondernemers zagen iets in SimpleTap voor gebruik op evenementen, feesten, festivals en thuisborrels. Dus ging het roer al snel om. Remco en Ivy gingen Simpletap voor een veel bredere markt ontwikkelen.

Professionele hulp voor een vliegende start 

Al tijdens hun opleiding hadden Remco en Ivy de enorme potentie van het idee van SimpleTap gezien. Toen zij besloten om verder te gaan met de ontwikkeling van het idee, beseften ze dat ze daarbij wel hulp nodig hadden. Die vonden ze bij Starterslift in Breda. Starterslift helpt ondernemers en studenten met een goed idee om dat verder te ontwikkelen. Daarvoor gebruiken ze de Lean Startup methode. Nadat Starterslift de haalbaarheid van SimpleTap verder had onderzocht, kregen de jonge ondernemers een begeleider die hen verder op weg ging helpen. Bovendien kregen ze de beschikking over faciliteiten zoals een kantoor en secretariële ondersteuning.Zo konden ze zich met al hun energie op de ontwikkeling van hun idee richten. Het benodigde geld kregen ze via de Rabobank Amerstreek waar ze erg enthousiast waren over de innovatieve horeca plannen van beide studenten. Naast financiering hielp de bank ook met het schrijven van het businessplan en bleek het Rabobanknetwerk een goudmijn te zijn voor waardevolle nieuwe contacten. Zo werd SimpleTap verder ontwikkeld en uiteindelijk in de markt gezet.

De horeca innovatie kwam in een stroomversnelling

Remco en Ivy besloten na twee jaar om ook een eigen biermerk op te richten. Onder de naam Oosterhouts Mout bier bieden zij dat inmiddels aan. Het eigen biermerk is erg goed van smaak en bovendien gunstig geprijsd ten opzichte van andere biermerken. Ook met een importeur van Franse dranken gingen zij in die tijd de samenwerking aan. Ze hadden onderzocht of er vraag was naar deze Franse dranken. Toen de resultaten van dat onderzoek positief uitpakten, besloten ze om samen te werken met de importeur. Uit deze ontwikkelingen is het concept van SimpleDrinks ontstaan. SimpleDrinks levert unieke dranken en recepten voor cocktails en cocktailbars. En zo werd SimpleTap het begin van andere Simple-concepten. Want met SimpleDrinks houdt het niet op. Ook op het gebied van betaalsystemen borrelt het van de horeca inspiratie. De kassasoftware voor SimpleTap hadden Remco en Ivy al in eigen beheer. Toen zij zagen dat ze door hun manier van betalingen innen voor liepen op andere afrekenmethodes (festivals werken bijvoorbeeld vooral nog met muntjes) zijn ze met hun programmeurs de samenwerking aangegaan om ook op dit gebied een horeca innovatie aan te kunnen bieden. Hieruit is het concept SimplePay ontstaan. Met dat concept bieden de ondernemers een vernieuwd betaalsysteem voor festivals. Daarmee bespaart de organisatie van zo’n festival zichzelf een hoop rompslomp. En de betalingen komen sneller binnen.

Alle horeca inspiratie en innovatie onder één dak 

Om alle activiteiten gestroomlijnd aan te kunnen bieden, hebben Remco en Ivy SimpleHoreca opgericht. Onder dit gemeenschappelijke dak bieden ze alle concepten aan. Nieuwe concepten die in de toekomst ontwikkeld worden, komen ook onder dit moederbedrijf te vallen. SimpleHoreca is daarmee het bedrijf waar alles samenkomt. Je vindt SimpleHoreca in Oosterhout, Noord-Brabant (tussen Tilburg en Breda). Heb je vragen over een van de Simple-concepten? Neem dan contact op. SimpleHoreca staat voor je klaar.